کد خبر 525744
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه فرمایشی پایان نشست فوق العاده خود در جده، حمله به مقرهای دیپلماتیک عربستان در ایران و مداخله ادعایی تهران در امور کشورهای منطقه را محکوم کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی که روز پنجشنبه بعد از نشست وزرای امور خارجه این سازمان صادر شد، تعرض به نمایندگی های دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد را محکوم کرد و آن را نقض آشکار توافقنامه ها و قوانین بین المللی که حامی هیئت های دیپلماتیک است، برشمرد.

در این بیانیه ادعا شده است: شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی اظهارات تحریک آمیز ایران در مورد اجرای احکام قضایی صادره علیه شماری از تروریست های جنایت کار در عربستان را محکوم می کند و آن را مداخله آشکار در امور داخلی این کشور می داند.

پسازمان همکاری اسلامی در بیانیه فرمایشی خود که با اعمال نفوذ سعودی ها صادر شد، آنچه را که مداخله ایران در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله بحرین، یمن، سوریه و سومالی و تداوم حمایت از تروریسم خوانده شده محکوم کرد.

شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، اقدامات عربستان در مواجهه با حمله به سفارت و کنسولگری این کشور در ایران حمایت کرد. این شورا بدون اشاره به جنایات سعودی ها در یمن، از تلاش های ادعایی عربستان و تمام کشورهای عضو در مبارزه با تمام اشکال تروریسم حمایت کرد.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود کنار گذاشتن اهداف فرقه گرایانه و مذهبی به خاطر آثار و پیامدهای ویرانگر آن بر امنیت و ثبات کشورهای عضو و صلح و امنیت بین المللی را خواستار شد.

اعضای هیئت ایرانی با صدور این بیانیه مخالفت کرد و هیئت لبنانی نیز از آن را تایید نکرد. هیئت الجزایری نیز بر بند مربوط به حمایت از اقدام عربستان مبنی بر قطع روابط با تهران ایراد گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    اینه قدرت سیاسی. چیزی که هشت سال دولت هاله نور به صفر رسوندش. قدرت سیاسی عربستان رو ببینید داره یمنو شخم میزنه اما محکوم نمیشه گردن میزنه محکوم نمیشه و با این شرایط باز هم کشورهای دیگه تو هر مسئله ای ازش حمایت میکنن میدونید چرا؟ چون اونا کسیو نداشتن که به قیمت از بین بردن وجهه کشور خودشو بخواد معجزه ی قرن معرفی کنه!
  • چقر ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    چه عیبی داره بجای کلیشه ای حرف زدن و نوشتن، قبلش کمی فکر کنید؟ اینکه این بیانیه فرمایشی است یعنی اینکه عربستان توانسته دهها کشور اسلامی را به زیر امر و فرمایش خودش دربیاره و این بیانیه شدید اللحن را بر ضد ایران از آونها بگیره به طوری که فقط علی مونده و حوضش (یعنی لبنان). در عین حال همش دارید از ضعف و ذلت و فروپاشی قریب الوقوع دولت سعودی مطلب می نویسید. به درک سیاسی بیشتری نیاز دارید آقایان! فقط دشمنی کورکورانه و متعصبانه بلدید همراه با چند کلمه و عبارت کلیشه ای که برای همه مخالفن خود بکار می برید مثل: معلوم الحال، ادعا کرد، شکست مفتضحانه، اربابان غربی اش، ..... پرده دری و بی اخلاقی ژورنالیستی را یادم رفت که خودش قصه پر غصه ای است در سایت شما و امثال شما.
  • ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    این اعراب شمشیر را از رو بستن چرا ما ها باید بهشون احترام بگذاریم اونا به ماتهمت می زنند کارهایی که خود می کنند را به ایران نسبت می دهند آخه تا کی بشنویم و عکس العملی نباشه
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    موقعی که امریکا کشورای دنیا رو جمع میکرد و اجماع بوجود میاورد و از بیانیه شروع کرد و به تحریم ها رسید هم این حرف ها رو میزدید که فرمایشی هست و اعتبار نداره و ... اصل مهم همین "اجماع" هست.همین که عربستان تونسته همه کشورای اسلامی رو مجاب کنه تاییدش کنن و بجز لبنانی ها همه با این بیانیه موافقت میکنن نشانه خوبی نیست جالب و البته بسیار دردآوره که حتی عراقیا که اگه ما نیروهامون رو از اونجا بیرون بکشیم 48ساعته پایتختشون سقوط میکنه هم عربستان رو تایید کردن من نمیگم حق با عربستانه...برای خودمم دردناکه که میبینم انقدر راحت کشورای دیگه باهاشون همراهی میکنن ولی ما که اینطوری کشورای اسلامی رو از دست دادیم،غرب رو هم که از قبل از دست دادیم،روسیه و چین هم که بوقتش به هیچ قطعنامه ای نه نمیگن میخوایم چه کنیم؟
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    انتظار داشتید مشتی وحشی بیایند از انسانیت حمایت بکنند؟
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    پس عراق تاییدش کرده با این حساب، حیدر العبادی مچکریم!!!
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    و دوستان ما مثل عراق، سوريه، مالزي، اندونزي، پاكستان ، تاجيكستان، تركمنستان، افغانستان، چه موضعي گرفتند؟؟
  • مهدی777777 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    به به چه دیپلماسی فعالی داریم ، دیگه اینا هم علیه ما بیانیه میدن
  • حسن ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    برادران عزیز، تنها راه گرفتن حق، قدرتمند شدن است. در این عالم دوستی وجود ندارد الا اینکه نوکر بند کیفت باشند که البته آن هم رفیق نیست. سردمداران تمام کشورهای اسلامی از غرب آفریقا تا شرق آسیا نوکر بند کیف آل سعودند. لذا بیانیه آنها پشیزی ارزش ندارد اما بدانید زمانی که ما بر اساس رهنودهای مقام معظم رهبری قدرت تمام عیار منطقه شدیم آن وقت می‌بینید که هیچ کدام از این عوضی ها نه جرات می کنند چنین عر و عورهای کنند و نه منافعشان اجازه چنین کاری را می دهد. لذا تا می توانیم در راه قدرتمند شدن تمام عیار (اخلاقی و مادی) برای تحقق اهداف اسلام عزیز بکوشیم. یا علی
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    سوریه که نیست
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    همه يه طرف عراق يه طرف!بخدا از اين كنفرانس اسلامي بياييم بيرون سنگين تريم
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    هیچ اهمیتی نداره چون اکثر اینها طبق دستور اربابشون آمریکا عمل میکنن فرقش فقط اینه که اینا دشمنیها و اقدامات پنهانشونو آشکار کردن
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    وضع ذلالت بار مسلمانان و گرفتاری های عدیده در جوامع انها ناشی از بی تفاوتی مردم ان و سازمان هخخای وابسته به زر و زور و وجود رهبران فاسد و خائن در بسیاری از انهاست . تعجب می کنید ؟ چند نفر مثل ایت الله خامنه ای ،سید حسن نصراللهو شیخ زکزاکی داریم ؟
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    ایران چرا شرکت کرده؟؟؟؟!!!!
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    وقتی یه سری آدم خودسر بدون فکر و احمقانه میرن میریزن تو یه سفارت و فک میکنن خیلی هنر کردن نتیجش همین میشه.بهترین بهره برداری از این حرکتو عربستان تو جهان انجام داد و کلا بحث اعدام شیخ نمر فرونشست.
  • رامتين ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    سوريه از زمان جنگ داخلي عضو نيست
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    سوریه که اخراج شده، عراق که جفتک زده و باقیشون هم جیره خور عربستانن زیاد رو دوستای این زمونه حساب نکن
  • یار ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    من هر چی مینویسم نمیزارید هرچی هم لایک مثبت ومنفی میکنیم انگار نه انگار نکنه خودتون هر چی دوست دارید لایک میکنید
  • ارتین ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    ولا بهتره هرجا کم میاریم به گردن دیگرانیادولت قبل نندازید حداقل در دولت قبل اقتدار بین المللی داشتیم که همین اعراب مرتجع شورای همکاری خلیج فارس هیچ اجلاسی در شورای همکاری بدون حضور رییس جمهور یا نماینده کشور مون برگزار نمیکردن حتی دکتر محمود نژاد هم درین اجلاس شرکت داشت.این یعنی افتخار واقتدار،که اعراب نتونستند بدون هماهنگی با ایران اجلاس برگزار کنند.الان که میدونیم میخوان مارو محکوم کنند واسه چی میریم
  • ارمان ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    35 ساله اسلام اسلام میکنیم و هیچ حامی در بین این کشورها نداریم... سیاستهای ایدئولوژیک رو باید کنار گذاشت و به منافع کشور فکر کرد از این سازمانهای بی خاصیت هم بهتره خارج بشیم ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس